Subalansuota fizinės veiklos programa šunims. Jėgos pratimai

Paprastai manoma, kad geriausia fizinė veikla šunims – išeiti pasivaikščioti. Nors ėjimas – tikrai puiki veikla, naudinga ne tik kūnui, bet ir sielai (kiek stimulų – kvapai, garsai, vaizdai, nauji paviršiai, skanūs patiekalai ), vien tik šuns vedžiojimas neatstos subalansuotos pratimų programos. Net jeigu treniruojate augintinį vienai ar daugiau sporto šakų ar užsiimate tokia aktyvia veikla kaip numesto kamuoliuko atnešimas, kelių detalių iki visiškos fizinės veiklos pilnatvės vis tiek šiek tiek pritrūks.

Subalansuota programa turi apimti penkis pratimų tipus:
Jėgos (anaerobinis darbas)
Širdies ir kvėpavimo (ištvermės, aerobinis darbas)
Propriocepcijos (kūno suvokimo)
Balanso
Lankstumo (apšilimas ir atsigavimas)

Šiuos pratimus lengva įtraukti į šuns gyvenimą, jie nereikalauja daugiau kaip pusvalandžio per savaitę. Pradėti galima nuo jėgos pratimų. Žmonėms tai tipiškai darbas su svarmenimis. Deja, su šunimis viskas kiek kitaip. Turime labai nedaug galimybių – arba Weight Pullingas, arba naudoti savą šuns kūno svorį. Kūną gyvūnas turi perkelti trumpais atstumais – greitinant, lėtinant, pasisukant ir t.t.

Pagrindiniai jėgos pratimų principai:
Pratimai turi būti skirti konkretiems raumenims ar jų grupėms (pvz., priekinės kojos, juosmuo, užpakalinės kojos, šlaunys ir t.t.);
Pratimų poveikis rekomenduojamas kuo mažesnis (palaikyti sveikai, liesai raumenų masei);
Pratimai turėtų būti atliekami taip, kad šuo veiktų perkrovos principu – raumenų ląstelės patirtų mikrotraumų, gytų, augtų bei stiprėtų.

Skirtingose sporto šakose ar darbuose reikalingi skirtingi jėgos pratimų tipai. Tik taip šunys galės saugiai ir efektyviai dalyvauti įvairiose sporto šakose, atlikti tam tikras užduotis ar žaisti įdomius žaidimus.
Atsiminkite, kad šuns jėga tiesiogiai susijusi su jo greičiu. Tad jei pageidaujate greičio bet kokiame sporte (Agility, Flyball, Treadmill race, Weight Pull Sprint…), teks padirbėti ir su jėga.

Šuniukai tikslinius, saugius jėgos pratimus gali pradėti nuo 6 mėnesių amžiaus. Aktyviems suaugusiems šunims traumų riziką jie sumažina 66 proc. Jėgos treniruotės gali pagerinti ir ilgaamžiškumą. Daug vyresnio amžiaus keturkojų kasmet numarinami, nes nebegali lipti laiptais, išlaikyti pusiausvyros ant slidžių grindų ar atsistoti iš gulimos padėties. Stiprios kojos ir juosmuo suteikti geresnę gyvenimo kokybę dar keliems mėnesiams ar net ilgiau.

Į programą įtraukite individualiems poreikiams skirtus pratimus. Pvz., jei šuo turi silpną juosmenį, reikės pratimų, skirtų šiai sričiai. Tačiau tam reikia reguliariai ir objektyviai vertinti šunį, kurti ir koreguoti pratimų programas.

Šaltiniai:
1. Behm DG, Young JD, Whitten JHD, Reid JC, Quigley PJ, Low J, Li Y, Lima CD, Hodgson DD, Chaouachi A, Prieske O, Granacher U. Effectiveness of Traditional Strength vs. Power Training on Muscle Strength, Power and Speed with Youth: A Systematic Review and Meta-Analysis. Front Physiol. 2017 Jun 30;8:423.
2. Cronin JB, Hansen KT. Strength and power predictors of sports speed. J Strength Cond Res. 2005 May;19(2):349-57.
3. Felser S, Behrens M, Fischer S, Heise S, Bäumler M, Salomon R, Bruhn S. Relationship between strength qualities and short track speed skating performance in young athletes. Scand J Med Sci Sports. 2016 Feb;26(2):165-71.

 
www.000webhost.com